Treceți la conținutul principal

Dulceata de cirese cu visine / Cum fac dulceata fara zahar?

Am observat ca tot mai multe persoane sunt interesate de a elimina zaharul cat mai mult sau complet din alimentatie si asta ma bucura. Si am raspuns tot mai des pe diferite grupuri de facebook cum fac eu dulceata fara zahar sau cu foarte putin. Asa mi-a venit ideea sa postez odata si bine pe blog ca sa nu ma tot repet pe marele www :D


Anul asta am pregatit doar un soi de dulceata si anume de cirese cu visine dar inca nu au intrat zilele in sac...Metoda pe care o folosesc eu functioneaza bine la majoritatea fructelor iar dulceata are o aroma minunata de fructe si nu de... sirop de zahar. Am o mare problema cu asa  zisele dulceturi de fructe care te ingretoseaza efectiv ( cel putin  mie chestiile prea dulci imi dau fiori ) . Dar sa trecem la "fapte" ca vorba multa saracia omului si nu ne pune nimic in farfurie, right? :)


Eu am spalat bine 8 kg de cirese si 8 de visine si le-am scos cu grija samburii ( si acum sa fiu sincera si sa recunosc ca de visine s-a ocupat barbatul? :)
Voi puteti folosi si alte fructe sau combinatii de fructe. Visinele cu zmeura de exemplu sunt dementiale ;)
Daca nu vreti bucati puteti da totul prin masina de tocat dar asa o sa obtineti gem. Eu personal prefer bucati mai putin la dulceata de prune unde nu vreau sa prind urma de cojita...

Dupa spalare si curatare de samburi pun fructele intr-o oala mare ( sa ramana loc cel putin o palma intre fructe si marginea vasului, la fiert se umfla si fac spumaaaa ) . Imediat le dau la cuptor cu oala neacoperita. Nu le las de pe o zi pe alta. Chiar daca as pune zahar nu vreau fructe oxidate... Dupa ce incepe sa fiarba compozitia dau focul la minim si amestec cu grija la fiecare 20-30 de minute. Cat timp le las la fierta veti intreba? Ei bine, asta depinde mult de ce doresc sa obtin. Mai mult sirop sau o dulceata mai concentrata. In principiu dupa ce fructele si-au schimbat culoarea si au scazut pana aproape de jumatatea cratitei sunt gata. ( tura asta a durat cam 2 ore ).
In momentul ala scot cu grija oala. O pun pe aragaz si gust. Daca dulceata mea de prune si de gutui de anul trecut nu a necesitat zahar anul asta la visine si cirese nu am mai avut atata noroc. Dar na, nu cumperi fructe fara sa le gusti ori noi nu am gustat visinele care erau nu acre, extrem de acre :)
Buuun, gustam si ne gandim bine daca ne place gustul. Noua nu ne-a placut. Iar noi suntem amatori de acrituri... La 16 kg de fruct am adaugat 1,5 kg zahar ( da, merge si cu zahar brun! ) si inca e acrisoara dulceata dar acum e doar perfecta ;)

Asadar, dupa degustare si adaugarea zaharului ( daca e ok fara zahar sariti pasul asta! )  fierbem pe flacara inca cinci minute.

Iar acum trecem la pasul cel mai important. Punerea in borcane.
Borcanele le spalam bine bine cat timp dulceata e la cuptor. Capacele la fel. Capacele le stergem cu un servet curat iar borcanele le punem in cuptorul rece pe gratar, cu gura in jos si dam drumul la cuptor pe minim. Le lasam acolo cam cinci minute. Dupa ce-s uscate perfect si foarte fierbinti le scoatem cu MARE grija. Aici de regula lucram in echipa. Dar pus-am destule si singura si culmea, s-au pastrat la fel de bine ;)
Eu scot cate un singur borcan, il pun pe o tava de copt plata, il umplu cu dulceata fierbinte ( proaspat luata de pe foc! ) , pun capacul si strang bine. Aveti grija ca fructele sa fie acoperite cu sirop si sa nu ramana goluri de aer. Dupa ce am umplut toate borcanele le transfer pe o masa acoperita cu stergare si le acopar bine cu paturi. Le las sa se raceasca complet. Poate dura pana la 3 zile, depinde cata caldura aveti in casa ;)


Dupa racire le mut in camara dar sa stiti ca se pastreaza bine si intr-un loc mai cald. La Cluj nu aveam camara si pastram borcanele intr-un dulap in hol sau chiar in dulapurile de bucatarie.
Cand deschideti un borcan deja e alta poveste. Dupa deschidere e musai sa le pastrati in frigider si sa le consumati cat mai rapid. De aceea eu prefer sa pun toate conservele in borcane cat mai mici ca suntem doar 3 si mancam cat 2. Si nu-mi place risipa ;)


Va invit la o felie de paine calda de casa, cu unt si dulceata minunata! 


Sper sa reusesc sa fac si anul asta mai multe sortimente, musai de caise si piersici si inca ceva dar nu m-am hotarat ce :) Sugestii?

Ne auzim maine, fug la inot ;)
Carmen

Comentarii

  1. De corcoduse obisnuiesti sa faci? eu nu am facut, mi-a zis o matusa si cand am zis si eu mai departe nu a fost tentanta sugestia.

    Eu am facut dulceata de visine, fara conservant dar cu mult mai mult zahar. O sa incerc si cu mai putin. In schimb trebuie sa cumpar multe borcane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am facut inca, am mai auzit de ea dar... nu am corcoduse prin zona. Si as ucide pt cateva, mi-e asa poftaaa! Cand eram mica mancam pana imi era greata :D

      Oh da, borcane! Mereu se termina si crede-ma ca am cam 200 de bucati in fiecare final de sezon ... o fi ca fac tot mai multe conserve sau ca daruiesc prea multe si nu primesc borcanele inapoi? :)

      Ștergere
    2. Da dulceata de cirese fara cirese nu faceti ?

      Ștergere
    3. Ba da, cum sa nu? Pt anonimi facem orice :D

      Ștergere
  2. Si eu am facut saptamana trecuta dar nu asa multa. La 2 kg de visine am pus 400gr zahar. La gust e foarte buna...dar nu are siropul ala specific (care mie-mi place). Nu am incredere ca va tine pt ca zeama a scazut aproape de tot asa ca le-am pus in frigider. Oricum au iesit doar 3 borcane. Mai incerc, chiar vreau sa renunt la zahar...dar parca nici la gust n-as renunta. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu asta e singura pe care o fac in cantitati uriase pentru ca... o mancam practic cu orice :) Orez sau gris cu lapte, budinci, in prajituri :)

      Si a mea are putina zeamam, am presat usor ca sa ajunga pana la suprafata la fiecare. Noua chiar ne place asa, adica mereu nu pot manca mai mult de o lingurita daca e dulce. Nu stiu daca e obisnuinta sau ceva defect din nastere :) Cert e ca si barbatul s-a invatat asa acum iar asta mic e de-a meu din nascare :)) Plus ca asa se simte aroma fructului mai bine, zic eu :) Am gustat recent o dulceata care era puuur zahar desi avea bucati mari de fructe :(

      Ștergere
    2. De fapt, pectina leaga dulceata, unele fructe au foarte putina. De asemenea, zaharul leaga si el sucul de fructe redus prin fierbere. Fiecare are rostul sau bine definit. Din pacate nu exista inlocuitor de zahar care sa se poata folosi in dulceata, fara a-i schimba gustul sau proprietatile. Se mai foloseste suc de mere redus (fiert mult, pana se evapora apa. Am incercat, iese un gem bunicel, dar acriu si cam prea fluid!

      Ștergere
  3. arata demential! si tre' sa fie tare buna asa acrisoara. nici mie nu imi place daca se simte zaharul prea tare.

    RăspundețiȘtergere
  4. n-am inteles daca si tu faci asta, asa ca zic si eu: dupa ce umplu borcanele cu dulceata fierbinte ca tine, intre carpeeu le pun cu "capul" in jos. Zic doamnele mai experimentate ca asa se face vid si, ce-i drept, nu am avut surprize pana acum.
    Cat despre combinatii, mie imi place foaaaarte mult combinatia de cirese-zmeura-mure. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu le intorc. Fac vid oricum daca le pun sub paturi. Si daca cateva nu fac schimb capaxele vinovate si pun borcanele la fiert in apa juma de ora apoi iar sub paturi :-) Dar e esential sa fie capacele noi si potrivite ... Oh vai ce bine suna combinatia ta, la anul sper sa le am pe toate in gradina si sa incerc ;-)

      Ștergere
  5. in sfarsit gasesc si eu retete fara zahar mult! am cautat retete de dulceata de visine , iar ceea ce am vazut pe alte site-uri m-a ingrozit !!!gasisem pe un site , ca la 4 kg de visine sa pui 4 kg de zahar !!!!GROAZNIC .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh da, si eu am gasit asa retete, soacra si acum asa face dulceata. Mor doar cand o aud ca vrea sa ne ofere sa mancam :D

      Ștergere
  6. si mie imi place mai acrisoara....
    va rog sa-mi dati o reteta pentru dulceata de zmeura, mure cu putin zahar
    am facut in vara asta de zmeura si mure 1 kg de fructe cu 0.5 zahar si tot mi se pare prea
    dulce!
    superba prezentare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze pentru raspunsul intarziat.

      da, si mie mi se pare cam mult juma de kg la un kg de fruct. eu si la zmeura si la mure procedez ca si mai sus, adica pun dupa gust zahar. e drept ca nu sta teapana dulceata dar e muuult mai buna :)

      Ștergere
  7. Buna Carmen, vreau sa fac dulceata de cirese si de capsuni FARA ZAHAR dar am o dilema mare: o sa reziste daca nu pun zaharul care conserva dulceata?! 6 luni, un an? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Eu le sterilizez si țin foarte bine. Ai grija insa sa fie capacele noi si potrivite.

      Ștergere
  8. Buna, vreau sa incerc si eu sa fac dulceata de corcoduse fara zahar, dar am o intrebare. La sterilizarea borcanelor scrie ca acestea se pun in cuptorul rece, dar are timp sa se raceasca cuptorul pana se mai fierbe dulceata pe aragaz sau e ceva ce nu am inteles bine? Nu am mai facut niciodata dulceata dar acum as incerca si imi e cam frica de sterilizarea borcanelor, lucrul care m-a oprit pana acum sa incerc sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Scuze ca raspund cu intarziere.
      Nu e musai sa fie racit total, dar daca deschizi usa se racoreste cat sa nu faca borcanele poc :D
      Spor la treaba! ;)

      Ștergere
    2. Borcanele nu sunt foarte sensibile! Eu sterilizez borcanele 30 minute la 180 grade. Nu se sparg; si le las la racit in cuptorul inchis pana e gata dulceata. Cred ca sterilizatul il voi face si eu la 5 minute de acum. Eu sterilizez si capacele, le fierb cam 5 minute si le pun la uscat in cuptor.

      Ștergere
  9. Eu inlocuiesc zaharul cu suc de mere. Fierb sucul de mere pana scade la jumatate din cantitate si pe urma adaug fructele. Capsuni cu suc de mere si lamaie e un deliciu! Si cirese cu suc de mere la fel. Pun cam 400 ml la 2 kg fruct, merge si mai mult pt ca inca iese acrisoara dulceata dar e fffff aromata si gustoasa.
    Desigur, dulceturile fara zahar / suc de mere (care si el e dulce) sunt cele mai sanatoase.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi un comentariu! ♥

Postări populare de pe acest blog

Coafuri pentru par scurt :)

V-am promis niste sugestii de coafuri pentru parul scurt, si chiar daca le postez cam tarziu sper sa va inspire :) Par scurt+bucle = look angelic, parerea mea :)) Cu grija totusi sa fie buclele aranjate, nu pudel style :)  Sau parul super-tapat (tunsoarea mea e asa :))  Pentru parul un pic mai lungut niste bucle lejere si o agrafa eleganta sunt alegerea perfecta... Sau parul prins simplu la spate, wild :)  Sursa foto aici Voi ce coafura o sa alegeti pentru Revelion? Chiar daca stati acasa, nu uitati sa fiti frumoase :)) ;)

Tarta cu capsuni si ciocolata, desert festiv de efect, rapid, usor, cu blat de casa pufos si aromat, super insiropat

 Hello, Am revenit cu un desert de vis care pare super greu de facut si impresioneaza prin aspect si gust, dar e super usor de facut de fapt. Dar asta nu trebuie sa stie nimeni, shhh! Ramane secretul nostru! :) Blatul de casa moale si pufos se imbina perfect cu capsunile zemoase, ciocolata fina si frisca spumoasa. Iar la partea deco va puteti juca dupa inspiratie, fie decorati doar cu fructe, fie apelati la flori de sezon. Cu trandafiri sunt sigura ca arata super fain, dar si cu flori de camp! Aveti doar grija sa nu folositi flori otravitoare! Un search pe Google inainte e super recomandat! :) Daca ii dati o sansa nu uitati sa imi trimiteti poze pe Instagram sau Facebook! :) Daca nu ma urmariti inca pe social media, aici gasiti link spre Instagramul meu ( unde postez muult mai des retete si sfaturi utile ) iar aici gasiti link spre contul meu de Facebook ! Spor la preparat si pofta buna sa aveti! Ingrediente blat ( pentru 8-10 portii ):  - 100 g de zahar - 100 g de faina - 20 g de

Ritese (de post )

Turtele astea le mancam in copilarie cu mare placere, fie ca le facea mama sau bunica. Ele le numesc "ritose" dar tot cautand pe internet se pare ca denumirea corecta e ritese. Asta nu schimba cu nimic faptul ca-s absolut delicioase, crocante la exterior si moi si elastice la interior... Plus ca se pot servi atat dulci cat si sarate, eu le prefer cu magiun de prune sau cu branza sarata, salata si diferite chiftelute vegetale. Si pentru ca nu le-am mancat de peste un an si-mi era teribil de pofta, mi-am chemat ajutorul de bucatar si am purces la treaba: Ingrediente (12 bucati ) - 500 ml apa - 1 lingurita sare - 1 lingurita bicarbonat de sodiu - cca. 900 de grame faina ( eu am folosit faina pentru paine, de la moara, e ff neagra in comparatie cu cea din comert... ) - cateva linguri ulei Preparare: Intr-un vas incapator punem faina, formam o gropita unde adaugam sarea si turnam incet apa calduta amestecata cu bicarbonat de sodiu. Amestecam usor cu o lingura, iar